sâmbătă, 26 ianuarie 2008

Un marinar fumand o pipa.

ma apuc sa desenez.
ciudat,eu niciodata nu desenez.
dar acum iau o foaie si un creion si ,in linistea camerei mele,ma apuc sa desenez.
nu stiu ce.
pun foaia pe orizontala.
trag doua linii.
stau si ma gandesc.
mai duc o linie aiurea.

imi pare rau ca nu mi-am permis sa iau volumul ala de versuri.
chiar nu aveam bani.
pacat.
pacat ca nu am avut bani nici pentru blugii aia largi.
erau simpli,fara model si nu erau prespalati.
exact asa cum imi place mie.
dar nu mi-am permis.

si nu mi-am permis nici sa ii spun prietenei mele de ce am ignorat-o ,cand avea nevoie de mine.
avea nevoie de mine si eu eram trista.
si nu-mi ardea de ea.
pacat.
e prietena mea cea mai buna,doar.

constat cu uimire ca foaia-i plina de linii aruncate la imtamplare,apoi rotunjite la capete.
ciudat.
nici n-am realizat cand am facut asta.
ciudat.
atunci cand ma concentrez asupra lucrarii,gandindu-ma ce as mai putea sa adaug,imi intepeneste mana.

miroase a fum si mi-e frica.
dar nu imi permit sa tip.

nici sa-i spun o gluma colegei mele de banca in ora nu imi permit.
si nici sa ma dau cu rimel.
sau sa rad cand mi-e dor de el,ca sa nu plang.

mi-am amintit cand am chiulit de la matematica.
am fugit in parc,m-am ghemuit pe o banca.
si am citit.
am stat si am citit ,pana mi-am dat seama ca nu trebuie sa imi permit asa ceva.
si m-am intors la scoala.

acum o parte din linii s-au transformat in pete.
nu sunt de culoare,e doar creion.
mai inchise sau mai deschise,iar liniile mai groase sau mai subtiri.
gasesc acest joc interesant.

nu imi permit sa le spun oamenilor din jurul meu ca sunt stupizi.
pentru ca si eu sunt la fel de stupida.
nu imi permit sa vorbesc.
pentru ca sunt alti oratori mai buni ca mine.

nu imi permit ,sau nu mi se permite?

pun desenul pe verticala.
ia stai putin:e...un om...cu fata lunguiata,cu nas mare si sprancene stufoase...si poarta o sapca marinareasca.
e un marinar.
un marinar fumand o pipa.

nu imi permit,sau nu mi se permite?
insa nu imi permit sa pun o astfel de intrebare.
si nici sa termin desenul.

o sa ma apuc de altceva.





Niciun comentariu: