luni, 9 iunie 2008

Casa Memorială a lui Bălcescu sau McDonald's?

Normal că McDonald's.Cel puţin,din punctul de vedere al dirigăi şi al colegilor mei.Într-adevăr,doamna dirigintă s-a deranjat a ne aduce şi pe noi aici,în satul Bălcescu,să vedem conacul cu acelaşi nume(că tot era în drumul de întoarcere de la Sibiu),însă nu s-a dat în lături de la comentarii când directorul muzeului,un om foarte inteligent,cu o minte luminată şi o mulţime de lucruri de împărtăşit,ne-a ţinut mai bine de o jumătate de oră să ne spună despre familia Bălcescu.
Mie,personal,mi s-a părut foarte interesant.Spre exemplu,câţi dintre dumneavoastră ştiaţi că "Bălcescu" vine de la cuvântul "bal",care în limba slavonă înseamnă "vale seacă"?Numele s-a atribuit familiei respective,fiindcă aveau conacul construit lângă o vale seacă.(Eu nu ştiam asta) .Si câte nu mi-au mai fost lămurite de acel muzeograf?(Recunosc că ştiu foarte puţine lucruri despre lume,în general,şi cu cât descopăr mai multe,cu atât conştientizez cât pot fi de proastă!)
Dar a trebuit să o ştergem repede,pentru a băga burţile-n draci la mec,că doar ăla era obiectivul excursiei,nu?!
În autocar toata lumea făcea comentarii aiurea,referitor la directorul casei memoriale,ceea ce m-a scos cu adevărat din pepeni,pentru că omul ăla e de-a dreptul EXTRAORDINAR!Doamne,eu nu o să pot întelege niciodată de ce oamenii care au cu adevărat ceva de spus,sunt luaţi drept nebuni sau beţivi,în timp ce toţi inculţii cu bani sunt aproape veneraţi de toată lumea.Serios,mi se pare imposibil să te plictiseşti ascultând un asemenea orator(pentru că muzeograful vorbea cu pasiune, povestea pe întelesul nostru,fără să se izmenească folosind tot felul de cuvinte anapoda,făcea remarci inteligente şi avea un umor fin de-a dreptul încântător),dar să stai cu gura căscată la televizor,când cacă Becali tot felul de tâmpenii(pardonibus de expresia "Becali",da' aşa e,omul ăla spune numai căcaturi).
Lumea e aiurea.

2 comentarii:

Dee spunea...

Da...ai dreptate. Noi am fost anul trecut la casa lui.. Avraam Iancu (parca..am fost prin ianuare) si na...era inca totul bine pastrat . Si era o femeie ne tot povestea despre lucrurile ce s-au petrecut pe acolo si...ne-a dus sa ne arate dormitorul.Bineinteles era inca pastrat, era un leagan acolo, un pat..si ce zic astia "ete, acolo a facut Avraam Iancu sex" si incep sa mineze pe acolo diverse chestii animalice [bine, nu pe pat ca totusi nu aveau voie sa atinga :)) ] ..And I was like wtf :| , cum sa zbieri asta in gura mare acolo mai ales ca era si femeia aia ce se chinuia sa vorbeasca peste vocea a 40 de copii :))
Lume lumineaza-ne !

Dragos spunea...

Ce sa mai comentez si io? Ma bucur ca am dat peste comentariile astea doua. M-am mai inveselit putin desi situatia e jalnica.